Öppet arkiv

Eftersom det ändå bara sänds skit på tv så är jag sjukt tacksam till SVTs öppna arkiv, där finns det mycket roligt! Efter tips har jag nu fått upp ögonen för Hem till byn, och med tanke på att första säsongen sändes 1971 och sista säsongen 2002 så har jag det jag gör ett tag ;)
 
Och ska jag vara riktigt ärlig så är det roligaste att titta på inredningen och prylarna runt om, haha!
 
Annars då, planer för idag. Jag och Vilmar gjorde morgon halv 7 pga läckande blöja, trött kille som inte kunde komma till ro efter ett snabbt blöjbyte i sängen. Plockade ur diskmaskin med honom på höften och kokade upp saltlagen till tjälknölen som var i ugnen och sen fick han äta och somna om, lillvännen. 
 
Nu sover han gott i vaggan medans jag hunnit röja lite till, tagit ur tjälknölen ur ugnen, satt på en tvättmaskin, slängt ihop en laddning knäcke och druckit några koppar kaffe. Eira har klivit upp också så nu är det bara pappan i huset som inte visat sig något ännu. 
 
Återstår att se vad dagen har att erbjuda, mycket beror på temperatur såklart. 
 
 
 
 
Vardagligt :), Vilmar 0-6 mån | |
#1 - - Rebecka:

Wiiie roligt med uppdatering och ny design! :)

Upp