Lång dag

Gårdagen började klockan fyra, inte pga Villeman utan skjutsning av pappan stod på schemat. Åkte hemifrån vid fem och släppte av honom i Sollefteå vid sju, han körde hela vägen dit men inte kunde jag passa på att sova för det, typiskt. Sedan hem igen, fyllde på pellets och matade hundar, sen åkte jag och Ville ner till mamma. Spenderade dagen där, bakade lite majsknäcke till henne och tog det lugnt. Hämtade sedan mamma på jobbet, handlade tillsammans och lagade mat tillsammans. Riktigt mysigt, bra mycket bättre än att sitta ensam hemma..
 
Trött som ett as kom vi till slut hem, då hade klockat hunnit bli elva, kände bara att nu matar jag hundarna sen stupar vi i säng. Bra plan? Jodå, men det hade inte bebis tänkt. Han var pigg som tusan och tänkte inte alls sova, sparkade och snackade, åt på kuddar och levde rövare så gott han kunde. Gav till slut upp och la mig istället och läste så fick han härja bäst han ville. Då han började bli lugnare och såg trött ut så gav jag det ett nytt försök, och när det ser ut att fungera släpper herrn en rejäl brakskit och blir lika pigg igen, story of my life ;) Gav upp ännu en gång, ner och bytte blöja och sen fick han leka en stund, vi kom ju i säng till slut men jag var för trött för att ens titta på klockan då, haha! 
 
Så det blev sovmorgon idag, det behövde vi båda. I kontrast till gårdagen så har vi idag bara varit hemma. -18 och solen har tittat fram, var sugen på en promenad men kändes för kallt. Och Vilmar har varit tokpigg, sovit max 30min åt gången så har varit nog svårt att hinna ut till hundarna. Men han verkar ha kommit till ro nu, var likadant igår. 
 
Och behöver bebis sova då får han sova, inte är jag nån som försöker ändra på honom, han känns alldeles för liten för sådant. 
Fast galet nog blir han snart fyra månader, kan inte fatta hur fort det har gått!
 
Njuter av varje sekund, när man är på bristningsgränsen och tror att nu går det inte längre, så är allt som behövs ett leende från denna lilla människa och man fylls av sån styrka och tålamod så det känns som man klarar av vad som helst. Fantastiskt hur naturen räknat ut allting.
 
 
 
 
 
 
 
Vardagligt :), Vilmar 0-6 mån | |
Upp