Hejsan hoppsan

Tänk vad livet kan förändras men ändå inte, på många sätt är allt så likt och ändå så har allt blivit så annorlunda. Flummigt? Ja, nog låter det så och så är det nog också. Sedan lilleman föddes känner jag hur allt fått en annan mening, hur sånt som kunde tyckas viktigt förut helt plötsligt inte spelar någon roll alls. Likaså har små saker fått en helt annan innebörd än förut, ganska fantastiskt. Jag tror iallafall att jag funnit min mening, om man nu måste ha en sådan här i livet. Visst är det tufft ibland när man inte riktigt hinner med, men då gäller det bara att prioritera om och försöka ta det lugnt, för vad är det för brådska egentligen. Det mesta kan man skjuta på en liten stund. 
 
 
Vilmar är iallafall en glad liten kille, oftast väldigt nöjd och väldigt social. Vill vara med där det händer saker och gärna vara i centrum. Blir elak när han är hungrig och riktigt elak om kombinationen hungrig och trött slår in, men det brukar vara snabbt åtgärdat. Helammar, vägrar napp och verkar inte riktigt vara någon tumsugare heller. Bara mamma som gäller, eller dra någon filt eller snutte över huvudet, men helst mamma.
 
Har sedan födsel varit väldigt knak, höll upp huvudet själv väldigt tidigt och är väldigt stabil i ryggen och stark i bena. Står gärna. Hatade att ligga på rygg som nyfödd, sov på sidan sedan dag 1, ganska stressande med tanke på psd. Men nu ligger han på rygg och sover, somnar oftast på sidan men vänder sig i sömnen sedan. 
 
Sover nattetid kloss med mig under mitt täcke, innan vi kom på att det  var det han ville fick jag inte alls någon sömn nattetid då han vaknade så fort jag lade ner honom, oavsett hur man än försökte bädda och värma upp innan. 
 
Ganska kvälls/nattpigg bebis, har hänt att han jollrat sig igenom förnatten och inte alls tänkt sova. Aldrig någon idé att ens försöka natta honom innan 22. Går in i sin nattsömn vid 00-01 tiden efter han ammats och sover då fram till 05-06 då han äter igen, somnar sedan om igen och sover till 9-snåret. Funkar bra tycker jag, har man ingen tid att passa så sover vi tills vi känner oss nöjda. Ska man någonstans hänger han med ändå utan sura miner bara han är mätt.
 
4 dagar gammal.
2 veckor gammal 
 
 
Nu vaknar han så ska gå och gosa lite, han är nog hungrig också låter det som.
 
På återseende! 
 
Funderationer, Vilmar 0-6 mån | |
#1 - - Evilbeaverr beaver :

Skoj att få höra från er :) <3

Upp