Året 2014

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Födde barn!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag gav inget nyårslöfte tyvärr. Eller annars minns jag iallafall det inte, haha!

3. Fick någon du känner barn?
Ja, ganska många faktiskt.

4. Dog någon som stod dig nära?
Ja. Ett fantastiskt år fick en riktigt dålig start.

5. Vilka länder besökte du?
Höll mig hemma jag!

6. Är det något du saknade 2014 som du vill ha 2015?
Oj, svårt! Kommer inte på något.

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Den 26 september, dagen då Vilmar kom till världen.

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Helt klart Vilmar!

9. Vilket var ditt största misstag?
Att jag inte sökte hjälp på direkten när jag fick ont, som visade sig vara ett tarmbråck. Hade tur att det inte gick åt pipan!

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Babynest och amningskudde, väl spenderade pengar på grejer som används flitigt.

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Barngrejer, haha! 

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Att inget hände med Vilmar efter operationen. Var livrädd för missfall. (Opererades akut för tarmbråck i graviditetsvecka 8)  

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2014?
Min bättre hälft - Magnus Uggla, Shake it off - Taylor Swift, All about that bass - Meghan Trainor

15. Mådde du bättre eller sämre under 2014 än vad du gjort tidigare år?
Både och. I början av graviditeten var det tufft, likaså i slutet - medans på mitten mådde jag bättre än någonsin.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Faktiskt inte, allt kretsade kring graviditeten och att lyssna på kroppen så det är jag faktiskt nöjd med.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Ja, på att oroa mig.

18. Hur var din julafton?
Helt okej! Spenderades med sambons familj, trevligt och avslappnat.

19. Blev du kär?
Ja, om och om igen blir jag kär i min sambo, för han är den bästa som finns. Sen är jag helt hopplöst kär i världens finaste son också.

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
 Greys Anatomy 

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej. Hata känns för starkt, däremot har jag ändrat åsikt om många.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
En hel hög i Sagan om isfolket.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Har inte lyssnat så mycket på musik.

24. Önskade du dig något som du fick?
Ja! En vaginal förlossning och ett friskt barn.

25. Önskade du dig något som du inte fick?
En lagom varm sommar, phu, att vara gravid denna heta sommar var inte skoj.

26. Vilken var årets bästa film?
Tror inte jag såg någon ny film.

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Firade helgen före med min familj och bjöd svärisarna på mat någon dag efter. Så själva födelsedagen hände inget speciellt.

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Oj, har nog inte träffat så mycket folk under 2014. 

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Klänningar 

30. Vad fick dig att må bra?
Min sambo och min familj.

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Ingen.

32. Vem saknade du?
Bebisen i magen, tills han tittade ut då ;)

33. Vilken var din bästa månad?
September!

34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Skött maten bättre, ätit oftare.

35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag kommer inte vara gravid så förhoppningsvis kommer jag tappa mer i vikt och jag kommer få följa Vilmars alla framsteg! Jag kommer inte heller jobba som jag gjorde största delen av förra året. Har inte bestämt ännu hur länge jag kommer vara hemma, det beror helt enkelt på ekonomin. Så vi får se.

Årsresumé | |
Upp