Tusen tankar och projekt!

Åh det bara surrar i huvet av olika saker som jag skulle vilja testa och fixa med här hemma. Kliar i fingrarna! Tror att det kan bli riktigt bra. Förvaring, pyssel och lite omorganisering. 
 
Nåväl, vi får se när det blir av, ingen panik! Något jag däremot måste ta mig i kragen och göra är några viktiga samtal. Hatar sådana samtal, och värre blir det när jag inte gjort några på ett tag. Måste ringa försäkringsbolag och vården, två av de värsta ärendena jag vet.
 
När jag blev gravid slutade jag med mina njurmediciner för fostrets skull. Har kontinuerligt fått lämna prover under hela graviditeten och njurvärdena har sett mycket bra ut. Sen kom vi överens om att jag skulle kontakta mottagningen när jag fått barn för uppföljning, dvs mer provtagning för att se hur medicineringen skulle bli. Kanske skulle man kunna minska dosen eller om jag eventuellt skulle klara mig helt utan.
 
Jag kontaktade mottagningen när Vilmar var 3 veckor och skämdes lite för att jag dragit ut på det. Men det var ju alldeles i onödan som jag skämdes, för än har jag inte fått några provtagningsremisser eller kallelse till läkarbesök.
Misstänker att jag fallit mellan stolarna och måste ringa dit igen för att kolla upp det. Känns lite läskigt att jag nu varit utan medicin i över ett år, jag som ätit medicin för mina njurar sen jag var  11 år. Men jag mår bra, har inte märkt några av de symtom som jag annars brukar märka vid skov. 
 
Ska bli intressant att se vad provsvaren säger sen! 
 
Försäkringsbolaget måste jag ringa pga mina operationsärr på magen, har nu gått ett år sedan senaste operationen.
 
Förresten, ser att läsarantalet är som högst de dagar jag delar inlägg på facebook, jag gör inte alltid det så om det är någon som läser som inte vill missa inlägg så tipsar jag om att följa mig på bloglovin istället. Enklaste sättet att hålla koll på bloggar :) Klicka här och tryck på följ vetja! 
 
Vardagligt :) | iga-nefrit, nefrit, njursjukdom | |
Upp