Dagen d, 140926 ♥ Del 1.

Av rätt självklara skäl har det varit tyst här på bloggen, de senaste 15 dagarna har varit helt fantastiskt omtumlande och fyllda med kärlek. För den 26 september så kom han ju äntligen, efter några dagars tvång, vår älskade tjurskalle! 
 
Las in på förlossningen för igångsättning den 22, en måndag - pga huvudvärken och jag hade då gått över i 7 dar. Började med cytotec och på tisdagen gick de vidare med gel. Onsdag fick jag åka hem på permis för att se om kroppen skulle dra igång själv, då de inte tyckte att det hände tillräckligt. Väl hemma blev det en hel del bilåkning och packande av älgkött - Magnus hävdar bestämt att det var det som drog igång det ;)
 
För på torsdagmorgon när vi kom tillbaka till förlossningen så hade det hänt grejer och de kunde gå vidare. Ids inte skriva en förlossningsberättelse nu, om jag ens kommer iddas någonsin. 
 
Men på natten mot fredag kom han, 01:45. 12 dagar efter BF, 3675g och 52 cm lång. Ren kärlek! 
Villes två första timmar i livet spenderades i pappas famn medans morsan drog lustgas för kung och fosterland. Blev sydd en hel del. 
 
Lite bilder bjuder jag på så länge! 
 
 
Måndag 22 September: Första CTG-kurvan av femtielva stycken. 
 
 
Torsdag 25 september 16:40 Sista magbilderna. 
 
 
Torsdag 25 September 19:16
Svullen och snygg - nu börjar det göra riktigt ont. Fick in en tv, då dom trodde att det kunde ta tid innan det drog igång på riktigt. Det blev ju inte riktigt så, men lite family guy hann guuben se iallafall.
 
Nu ska jag doodla en liten man, så fortsättning följer! :)
Vardagligt :) | |
Upp